Na początek – przeglądarki internetowe na świecie

Dominującą przeglądarką internetową na świecie jest Google Chrome. Ten produkt Giganta z Mountain View ma ponad 60-procentowy udział w rynku komputerów osobistych. Pozostałe przeglądarki internetowe są daleko w tyle, chociaż Mozilla Firefox ma spory (bo 15-procentowy) udział w tym wyścigu. Natomiast w przypadku przeglądarek mobilnych już tak wesoło firmie Google nie jest, gdyż przeglądarka Apple – Safari, ma około 20-procentowy udział w rynku, natomiast przeglądarka Giganta z Mountain View zdobyła 50 procent tego rynku. Ostatnio Microsoft wydał swoją nową przeglądarkę o nazwie Edge, jednak, póki co, nie jest ona zbyt popularna i osiąga wyniki gorsze od nieśmiertelnego Internet Explorera.

Najważniejsze kwestia – jak to wygląda w Polsce?

Trendy związane z przeglądarkami wśród Polaków są podobne jak na całym świecie – dominuje Google Chrome. Na drugim miejscu jest Mozilla Firefox, a na trzecim, co ciekawe – Opera. Na urządzeniach mobilnych Polacy używają przeglądarki Giganta z Mountain View, co jest związane z powszechnością systemu Android. Co ciekawe, przeglądarkę Google Chrome w Polsce używa aż 80-procent ludzi i jest to znaczący wzrost, bo jakiś czas temu ta przeglądarka była używana przez 70 procent polskiego społeczeństwa. Natomiast na drugim miejscu na urządzeniach mobilnych jest mało znana przeglądarka Samsung Internet. Produkt giganta spod znaku jabłka – Safari w Polsce nie jest tak popularny jak na świecie, co ma związek z tym, iż Polacy raczej niechętnie kupują smartfony Apple Iphone – wolą kupować smartfony innych firm.