Wszystko o tampodruku
Klienci indywidualni oraz firmy zewnętrzne bardzo często chcą posiadać gadżety, z którym się identyfikują. Jedną z najpopularniejszych technik znakowania jest tampodruk.
Co to jest tampodruk?
Tampodruk to jedna z najpopularniejszych metod znakowania wykorzystywanych w branży reklamowej. Jest to bardzo prosta, szybka oraz tania technika, którą stosuje się najczęściej do znakowania akcesoriów reklamowych dla firm.
Przygotowanie do druku
Tampodruk to metoda nadruku pośredniego za pomocą matrycy, którą najpierw należy przygotować. Przygotowanie matrycy do tampodruku ma kluczowe znaczenie, gdyż od tego zależy jakiej jakości będzie nasz nadruk. Wydrukowany projekt na folii nakładamy na płytkę, którą umieszczamy z naświetlarce. Gdy matryca będzie już gotowa do tampodruku umieszczamy ją w tzw. tamponiarce – urządzeniu służącemu do tampodruku.
Zastosowanie tampodruku
Tampodruk to metoda świetnie sprawdzająca się w przypadku znakowania gadżetów reklamowych zarówno małej, jak i dużej wielkości. Nadruk techniką tampodruku świetnie sprawdza się na gadżetach reklamowych, których kształt jest miękki, nietypowy lub nieregularny. Dzięki zastosowaniu metody tampodruku można znakować na takich przedmiotach jak: szkoło, tworzywa sztuczne, drewno, ceramika oraz metal. Bardzo dobrze sprawdza się jako nadruk na długopisach, nadruk na piórach oraz m.in. do drukowana breloków.
Problemy z tampodrukiem
Mimo, że znakowanie gadżetów reklamowych tą metodą jest dość proste, możemy spotkać się z kilkoma problemami, na które należy zwrócić uwagę. Przed procesem nadruku należy sprawdzić, czy:
- Rozmiary nadruku nie są zbyt duże (ograniczone pole zadruku);
- Podłoże do zadruku jest w miarę płaskie;
- Miękkie podłoże ma jeden kolor zadruku (na taki produkt trudno ustawić więcej kolorów);
- Podczas druku na metalu do farby dodany jest utwardzacz (aby nie zdrapać nadruku);
- Na podłożu chropowatym lub ciemnym ustaliliśmy dwukrotne „bicie”. Rozmiary nadruk w ramach jednej matrycy nie mogą być zbyt duże gdyż tampon ma ograniczone pole zadruku. Standardowo jest to około 70 x20 mm przy podłużnych nadrukach i 50 x 50 przy nadrukach kwadratowych.
Zalety tampodruku
Pomimo kilku problemów z tampodrukiem, jakie mogą wystąpić metoda ta ma szereg zalet, które przemawiają za tym, by zwrócić na nią uwagę. Oto one:
- Niskie koszty – metoda ta jest jedną z najbardziej opłacalnych możliwości nadruku, zarówno w przypadku zleceń nisko jak i wysokonakładowych.
- Szybkość – technika tampodruku umożliwia wykonanie zleceń wielkonakładowych w bardzo krótkim czasie.
- Wysoka jakość i precyzja – tampodruk to metoda oferująca dużo lepszą rozdzielczość aniżeli druk tradycyjny, sitodrukowy. Sprawdza się to szczególnie na powierzchniach, na których ciężko nanieść zwykły nadruk. Kolejną z zalet tampodruku jest również duża odporność na ścieranie. Wykonane tą metodą nadruki są bardzo czytelne i precyzyjnie, co w efekcie końcowym zapewnia świetne rezultaty.
- Nadruk na każdej powierzchni – technika ta jest na tyle uniwersalna, że umożliwia nadruk praktycznie na każdej powierzchni: wklęsłej, wypukłej, zakrzywionej, czy nierównej – co nie zmienia faktu, iż najlepszą powierzchnią do zadruku jest powierzchnia płaska. Dzięki zastosowaniu tej metody możemy zamieścić logotypy, adresy stron internetowych czy numery telefonów na wszelkich materiałach reklamowych takich jak np. pióra, czy długopisy. Tampodruk pomógł już wielu firmom, które dzięki tej metodzie nadruku zdobyły swoich nowych klientów!
Join the discussion